Klipsch KSW-10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch KSW-10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Arnova77 08-08-2011
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Hiervoor een Jamo subwoofer gehad waar ook nooit erg enthousiast over ben geweest (problemen met brom gehad, bonkering, vaak resonantie/vervorming en ging tot slechts 45Hz). Recent 2 Mordaunt-Short MS-906 front speakers gekocht en zocht nu ter aanvulling een goede (vervangende) subwoofer. Ik gebruik deze subwoofer primar voor films maar ook als aanvulling voor muziek. Ben na wat speurwerk voor de beste prijs-kwaliteit bij deze KSW-10 uitgekomen en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat! Wat een verschil met de Jamo en wat een mooi klank beeld tesamen met de MS-906 fronts, voor zowel muziek als films. Het enige minpunt, vind ik, is dat de zogenaamde stanby(energiespaar)-stand nog altijd 10W verbruikt! Bovendien verbruikt hij in rust 15W. Dit vind ik echt belachelijk veel voor huidige begrippen (zou niet meer dan 1W mogen zijn!) Voor de rest ga je geen spijt krijgen van deze aanrader!

hanz0001 03-01-2015

Mijn KWS-10 reageert niet goed op signaal vanaf de subwoofer uitgang van mijn AV-receiver (Marantz SR5023). Je geeft aan dat de sub 10 watt in standby en 15 watt in rust verbruikt. Waar haal je deze gegevens vandaan want ik ben van plan om de sub maar gewoon aan te laten staan.

dijk2006 30-10-2010
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

De sub nu 2 jaar in m'n bezit en is overleden. Er komt gen geluid meer uit de sub. Hij schakelt wel in, maar er komt geen geluid meer uit. Als ik de sub uit- en aanzet doet ie het weer.
Ik vind een levensduur van twee jaar wel erg kort...

studio 98 19-10-2007
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Naar aanleiding van de goede ervaringen hier, deze sub in de opruiming gekocht. Wat een teleurstelling!
Het is een nette en goed afgewerte sub die niet teveel plaats inneemt maar.... het geluid is ronduit bonkerig. Vergelijkingen met duurdere subs(Rel enz..) gaan absoluut niet op, dit is een bonk-kast waar je van moet houden. Heb'm na 2 maanden ergernis maar op een veilingsite gezet en voor een redelijke prijs weer verkocht, wat geld bijgelegd en een uitloopmodel van
B&W (ASW 650) gekocht, wat een verschil!!
Als je van bonkende toenke-toenk bassen houdt is de Klipsch een optie, hi-fi liefhebbers even doorsparen.

M.Ulkened 01-08-2007
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Ik heb deze subwoofer nu enkele maanden en ik ben er heel erg blij mee zo veel warmte en er is geen enkele actieve sub die qua prijsklasse in de buurt komt.

Toen ik deze uitpakte had ik al een erg goed gevoel vanwege het robuuste ontwerp en het materiaal waar deze van is gemaakt

Hij is perfect instelbaar en ik gebruik deze op mijn Sony HTP 36ss ik miste impact van een echte woofer, neem maar van mij aan dat dit impact geeft zelfs nu nog sta ik versteld van het geluid wat er uit deze Subwoofer komt.

TIP :: Met een Y adapter klinkt hij nog mooier. Ik heb hem middels Y adapter aangesloten en het is echt nog meer plezier ....

Jan-Geert 26-06-2007
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Heb de sub nu een week in huis en afstellen was zo gebeurd. De sub is zowel voor muziek als bij films te gebruiken. Klinkt zeer goed ZONDER te bonken of te irriteren.Denk dat je voor dit geld geen betere kan kopen. Een redacteur heeft z`n REL strata door deze Klipsch KWS10 vervangen omdat deze sneller was als de rel. `t feit dat iemand ie dagelijks bezig is met apparatuur te testen dit doet zegt toch wel iets over de kwaliteit vd sub

aj2 23-03-2007
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Prachtige sub voor een waanzinnig lage prijs te koop nu. Goed in te stellen. Bassen klinken helder, je hoort duidelijk wat er gebeurd (muziek) i.p.v. gebonk.
Advies: met een goeie kabel aan beide aansluitingen aansluiten. Dat maakt heel veel uit.
Prettig dat de versterker ook goed op signaal schakelt. Je kan de sub dus altijd op aan hebben staan.

martijn70 25-02-2007
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Ik heb deze sub gekocht als aanvulling op mijn HT/audioset.
Ik heb ze staan gecombineerd met M35i van Mission.
Dit zijn speakers die zelf al een behoorlijk laag geven en hij hoeft dus niet echt veel te doen maar hij vormt wel een mooie aanvulling op de speakers.

Ik wilde graag nog wat meer gevoel in bijv het plukken van een contrabas en het hele laag met hiphop/dance enz.

Na wat afstellen en zoeken naar de juiste plek
kan ik niet anders zeggen dan dat dit precies is wat ik zocht!

mijn kamer gaf wat problemen met de bas uit de hoofdluidsprekers (er vormde zich een zgn staande golf precies op de luisterplekken met als gevolg dat ik dus daar geen laag had en in de rest van de kamer en het huis dus wel!!)
Een losse sub zorgt er in mijn geval dus voor dat ik overal weer een normale lekker diep doorlopende basweergave heb.

Hij is goed af te regelen en niet te boemerig (soms en klein beetje)
maar wel goed gedefinnieerd en niet te nadrukkelijk.

Gecombineerd met deMission M35i en de Denon AVR 2307 ben ik zeer te tevreden.

Mijn advies zou zijn combineer ze met een paar goede niet al te kleine sattalieten dan heb je er een perfecte sub aan .

Zeker voor het geld denk ik dat er weinig subs zij die deze prijskwaliteit verhouding halen.

ArneM 15-02-2007
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Ik heb sinds 1 week 2x deze sub en wat een ongelooflijke punch geven deze kleine subs. En dat op lage volume....gewoon een kleine aardbeving (5 op de schaal van richter).....ook voor muziek een mooie sub, dreunt niet door....erg muziekaal.....

erwald kuin 10-01-2007
Geschreven voor: Klipsch KSW-10

Als jeeen subwoofer zoekt die het glas uit de kozijnen laat trillen moet je
deze niet nemen. Deze subwoofer blinkt uit in het geven van net die basis die
het geluid nodig heeft. Bijvoorbeeld bij muziek om een mooie volle bas te geven
waardoor het geluid veel helderder en ruimtelijker wordt. En bij dvd's een
uiterest plezierig geleuidsbeeld te geven dat ook aan het eind vande film nog
plezierig is.
Voor wat beteft muziek is nog te melden dat deze subwoofer erg snel is.
Daardoor mengen de speakers en de subwoofer heel mooi: er zit geen waas
overheen. Ik gebruik hem met magnat motionspeakers en het totale geluidsbeeld
is zeldzaam evenwichtig.

Omdat het een uitlopend model is op dit moment voor fancyprijzen te koop. De
liefhebber zal er geen spijt van krijgen.

FastLoe 22-01-2006

Deze sub was eigenlijk als vervanger bedoelt voor mijn overleden 60 watt JBl
sub. Ik heb als hoofdspeakers twee Final electrostaten staan, deze hebben zelf
al een ruim bemeten (passieve) subwoofer per speaker dus echt veel vermogen was
niet nodig, de opgegeven 55watt leek mij genoeg.
Na het aansluiten en de eerste inregeling, gewoon de instellingen van de JBL 60
Watt sub overgenomen, filmpje gekeken, Der Untergang. Was dat schrikken, ik
wilde film zien, niet erin meespelen. Wat een waanzinnig laag komt er uit die
kast, bijna onmogelijk voor 55 Watt. Na de DVD maar eens op het internet
nagezocht, blijkt het basdoosje een klasse A/B Mosfet versterker met een
dynamisch vermogen van 240 Watt meegekregen te hebben. Het doosje geeft hiermee
een geluidsnivo van zo'n 120 db af bij 22 Hz. En hoe, geen gebonk, maar een
subtiel diep laag. Ongekend voor deze prijsklasse. Voor iedereen die nog
twijfelt, neem ff een leuk DVDtje mee en ga maar testen bij je dealer. Het
lijkt me bijna onmogelijk dat je dan niet met deze Klipsch thuiskomt